Projektledelse

Siden 1997 har jeg i mit arbejdsliv været projektleder for organisations- og IT-udviklingsprojekter. Nu leder jeg projekt for mig selv: Projekt flytning. Da jeg som udgangspunkt hader at flytte, prøver jeg at planlægge en struktureret flytning, som måske vil bevirke, at jeg kan hade det mindre.

I Microsoft Project (men det kunne også være sket i word og Excel) er projektet oprettet sammen med alle elementerne: fx bestille maler, bestille elektriker, kontakte vicevært, hente nøgle, bestille flytning og kasser, sælge én vaskemaskine, købe en anden vaskemaskine osv.

Project kan integrere med Excel, og giver et overblik over dels rækkefølgen opgaverne bør udføres, dels budgettet; og det kan opdateres, når der kommer nye oplysninger (læs: bliver nok dyrere) Indtil videre er det hele til min store overrakelse sjovt.

Der bliver overlap på min. to måneder, for der er tre måneders opsigelse på Vanløse-boligen. Det betyder, at jeg er i god tid, hvilket atter bevirker, at jeg kan få håndværkere, flyttefolk osv., når det er påkrævet.

Jeg er vist en OK projektleder… på arbejdet har jeg ikke selv glædet mig over resultaterne på samme måde, for det er job, og arbejdsgiver skal bare have leveret varen for lønnen, men her er det mig, der får glæden og resultatet.

Eet er planlægning, et andet er udførelse. Gad vide om det også kommer til at virke? Kommer håndværkerne mon, når de skal? Passer priserne eller går jeg fallit? Alt sammen meget spændende.

Du slipper ikke for at høre nærmere…

2 Svar
  1. Merete
    Merete siger:

    Hej Hanne

    Hvor er det typisk dig, at alt skal i skemaer. Men det er da en kanon idé at gøre det på den måde, så er der overblik.
    Jeg selv ville bare “prøve” at huske det hele i hovedet. Men nu er det jo heller ikke 17 år siden jeg har prøvet at flytte.

    Merete

Der er lukket for kommentarer, da posten er mere end et år gammel.