Indholdsfortegnelse
Få en times gratis TNG-support
Det koster ikke noget. Der er til gengæld fem forudsætninger, du skal opfylde, inden du involverer mig:
- Du skal på forhånd have læst posterne i FAQ’en. De fleste startvanskeligheder er beskrevet deri.
- Når du booker mig, skal du beskrive problemet kort og klart. Jeg kan ikke gætte mig til problemet og jeg gider heller ikke prøve på det. Det er ikke nok at skrive “Det virker ikke”. Du skal skrive:
- Hvad er problemet?
- Hvad forsøger du at opnå (hvilken funktion, hvor, hvordan, hvad osv.),
- Hvordan gør du det?
- Hvad sker der/hvad sker ikke?
- Alt andet jeg har brug for at vide, når du vil have min gratis hjælp og tid.
- Du skal beskrive helt konkret, hvad du selv har gjort for at løse problemet. Du skal selv prøve først. Det er sådan, du lærer TNG at kende. Det er ikke nok at skrive fx “Det plejer at virke” eller lignende meningsløse udsagn.
- Backup og TeamViewer:
- Du skal på forhånd have taget backup af både database og filer. Det er dit eget ansvar at sørge for det.
- Du skal også have hentet og installeret TeamViewer på din computer. Programmet gør, at jeg kan “overtage” din computer – men du kan hele tiden se, hvad der foregår. Kan du af en eller anden grund ikke lide det, kan du til enhver tid afbryde sessionen. Du henter programmet til Windows her.
- Bruger du et andet styresystem (fx Mac eller Linux), skal du vælge en af knapperne ovenfor på siden, jeg lige har linket til. Jeg har kun forstand på Windows.
- Du skal selv kunne danne en GEDCOM-fil. Jeg kender ikke dit slægtsforskningsprogram.
- Jeg supporterer ikke dit slægtsforskningsprogram – kun TNG. Har du problemer med at betjene slægtsforskningsprogrammet, er der helt sikkert mange andre steder at spørge.
Hvis du gør dit, og jeg gør mit, skal vi nok få det til at fungere. Du skal bare vide på forhånd, at man ikke laver en hjemmeside på en eftermiddag. Du går i gang med en spændende læreproces, hvis du vælger at ville lave en hjemmeside med TNG.
Bookingen er først gældende, når du har modtaget en bekræftelse.
Jeg yder ikke telefonsupport. Det skyldes, at jeg er nødt til at se problemet.
Det betyder, at du ikke kan ringe til mig og så tro, at jeg uden videre kan forestille mig, hvad problemet er. Du får hjælp ved at booke en times – i øvrigt gratis – support.
Revideret: den 6. marts 2023.