,

Mail til Rejsekorts administration

Mail til Rejsekorts administration

Mere om Rejsekort-helvedet

Mail til Rejsekorts administration

Samtlige artikler vedrørende Rejsekort

I går eftermiddag gjorde jeg mig umage med at skrive venligst muligt til Rejsekorts administration. Selvom man er træt af systemerne, kan man jo godt prøve på venlig vis at få en dialog i gang. Det er som regel sådan, man kommer længst.

Jeg skrev nedenstående til “[email protected]”. Jeg er virkelig spændt på deres svar.

“Kære Rejsekort

Jeg har ikke bil, så jeg tager tog og bus, som er godt for både vores klima og min pengepung.

Jeg bruger selvfølgelig Rejsekort, som jeg grundlæggende synes er smart, sikkert og nemt. Desværre har jeg konstateret, at det er et lettere mareridt, hvis man glemmer at stemple ud.

Oplevelserne med én enkelt glemt udstempling, hvor jeg ved et tilfælde opdagede to afviste indmeldinger i “Check udvej”, fordi Holbæk St. er et “ukendt sted”, og hvad det har medført af kontakter til Rejsekort Kundecenter, har jeg beskrevet, så fair og nøjagtigt jeg overhovedet kan, i disse to artikler:

Artikel nummer 1

Artikel nummer 2

Jeg føler med de medarbejdere, der skal sidde og løse opgaver, der burde kunne klares af moderne IT-systemer. Hvad siger jeres cost benefit analyser om det?

Jeg glæder mig til at høre jeres kommentarer til artiklerne. Ikke bare en “sludder for en sladder”, men kommentarer hvor I konkret forholder jer til de beskrevne problemer. Det er klart, at der er rammer for, hvad I kan tillade jer at skrive, men det kunne være dejligt med så vidtgående forklaringer som overhovedet muligt.

Jeg kan da ikke være den eneste, der af og til glemmer at stemple ud.

Hvis dette er den forkerte mailadresse, beder jeg jer om at sende denne mail videre til den rette adresse.

Venlig hilsen

Nu må det simpelthen stoppe! Jeg bliver vanvittig:

 

Mail til Rejsekorts administration

Rejse nummer 199

I dag den 20. september kl. ca. 10:50 steg jeg endnu engang af ved Rødovrehallen fra linje 9A, og jeg ved med 120%’s sikkerhed, at jeg stemplede ud på standeren i bussen, eftersom jeg ikke vil ud i dette mareridt igen. Prøv at se rejse nummer 199.

De “Afventer check ud” – men det gør jeg ikke. Jeg afventer et system, der bevirker, at jeg kan stemple ind og ud, uden at jeg skal bruge tid på at tale med dem hver gang, jeg har bevæget mig udenfor min hoveddør.

Rejse nummer 200 (og snart den sidste!)

Vedrørende rejse nummer 200: Jeg steg på linje 9A igen ved Rødovrehallen, kl. har vel været ca. 15:20. Nu kender det f****** system ikke Rødovrehallen. Herudover kan det ikke finde ud af, at jeg steg af på Åstrupgårdsvej. Jeg har stadig ikke nogensinde været ved Fuglegavl, og jeg ved virkelig ikke, hvor det er.

Tidspunktet 15:52 er dog rigtigt, og beløbet svarer vist til det, standeren i bussen viste.

Jeg køber snart en bil og glemmer alt om solidariteten, kollektivet og klimaet; nåh nej, jeg har jo aldrig taget kørekort, nu er jeg for gammel og det er også for dyrt.

Har du kommentarer til artiklen?

Så er jeg glad for at modtage dem i relation til artiklen, dvs. i artiklens kommentarfelt i bunden af denne side og ikke på Facebook. Jeg svarer dig også relation til artiklen og ikke på Facebook. Det skyldes, at kommentarer og artiklen jo ellers dekobles, og så er din kommentar ikke noget værd i fremtiden. Det er ærgerligt for os begge.

Hvis du ikke tidligere har kommenteret en af mine artikler her på siden, skal din kommentar først godkendes (spamhensyn). Min responstid er under normale omstændigheder kort. Herefter vil du stryge lige igennem.

2 Svar
  1. Per
    Per siger:

    Hej Hanne!
    Ih hvor kan jeg godt følge dig. Vi har oplevet den situation flere gange, når vi har bevæget os over til hovedstaden. Her i Sønderborg sker det aldrig. Her fungerer det. Det skal simpelthen fungere, når brugeren gør det korrekt.

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Hej Per

      Tak for din kommentar, der lige skulle godkendes først, da det er første gang, du kommenterer her (spamhensyn). Fra nu af vil du stryge lige igennem.

      Ja – præcis; det skal bare fungere, når man gør det korrekt. Og “Tjek udvej” skal være en reel udvej, også når mødet varer mindre end fem timer!

      Det er spændende hvad, hvornår og om administrationen svarer (os).

Der er lukket for kommentarer, da posten er mere end et år gammel.