Hvorfor skal jeg selv følge op?
Hvorfor skal forbrugeren følge op?
Indholdsfortegnelse
Hvorfor skal jeg selv følge op?
Der er meget, der undrer mig. En af tingene er, at det er mig som forbruger, der skal følge op på alt muligt. Hvorfor er det ikke forhandleren, der har interesse i at yde den service?
Eksempler:
Friluftsland
Jeg trænger til en afløser for min daglig-rygsæk, som også var med på Kilimanjaro for 20 år siden. Nu er den beskidt og grim. Herudover er gummi-ringene på lynlåsene mørnede og knækkede. Det vil sige: det er på tide at købe en ny. Den har “fyldt sin plads godt ud”, som jeg engang læste om et maleri.
Jeg vil gerne have samme type igen, og fandt en af samme mærke og med samme navn og antal liter på Friluftslands hjemmeside. Når den har holdt mere end 20 år, er det god kvalitet. En rygsæk kan næppe være mere bæredygtig.
Alligevel var jeg lidt i tvivl, om den også egner sig til indkøb eller kun bjergbestigning/-vandring med isøkse, stave mv., og da prisen er ca. 1.600 kr., vil jeg ikke lave et fejlkøb.
Derfor sendte jeg dem en e-mail for flere dage siden. De er ikke vendt tilbage. Jeg ringede til det nummer, der stod i den automail, jeg fik retur. Da jeg havde fortalt min historie anden gang (første gang var i e-mailen), blev jeg stillet om til en butik, der ikke tog telefonen.
Altså må jeg selv følge op. En mulighed er selvfølgelig at lægge mine penge et andet sted!
Efterskrift: Det lykkedes hos Friluftsland, jeg bestilte i går, og den kom med posten i dag. Død-lækker sag. Nu behøver jeg ikke spekulere på ny rygsæk i de kommende 20 år.
youSee
youSee har opfundet et eller andet, de kalder “Mit internet”, som er noget sikkerheds-cirkus baseret på F-secure. Umiddelbart efter det kom, ringede jeg til youSee og forklarede, at jeg ikke ville have det, fordi det karambolerede med mit eget sikkerhedssystem, som er Bitdefender. Jeg har brugt Bitdefender i årevis og er godt tilfreds med det. Jeg har ingen lyst til at skifte.
De sagde, at de havde fjernet det, og jeg fik også en faktura på fem minus kroner. Alt burde være i orden.
Jeg skulle se på deres hjemmeside, om det omsider er lykkedes at skifte betalingsmåde (det er nemlig ikke nogen enkel sag), hvilket har taget flere måneder. Jeg var bare blevet træt af at betale 9,75 kr. i gebyr for hver betaling via Betalingsservice. Jeg har fået udstedt kort til min budgetkonto og betaling med kort er gratis. Så langt så godt.
Da jeg tjekkede de forskellige ting, opdagede jeg ved et tilfælde, at der fortsat stod, at jeg var tilknyttet “Mit internet”.
Ny opringning, nye ventetoner, nye GDPR-meddelelser osv. Det tager flere minutter. Da jeg endelig kom igennem til et – venligt – menneske viste det sig, at de ikke havde fået trykket på alle de nødvendige taster. Men det ville han gøre nu.
Jeg må tjekke igen i næste måned.
Viceværten og udlejeren
Jeg har fået nyt køleskab, hvilket var en proces på adskillige uger. Gang på gang måtte jeg minde dem om, at jeg havde penge til gode og at “sagen” stadig ikke var løst.
Det endte med, at alle parter mente, det var mig, der er noget galt med.
Det lever jeg fint med. Det er jeg vant til. Men jeg er nu stadig træt af det f****** køleskab. En dag finder jeg sikkert en løsning.
Okay – mit kontrolgen er stort
Jeg indrømmer blankt: mit kontrolgen er stort, men som eksemplerne herover viser, er det også nødvendigt. Jeg er bare træt af at skulle lægge remindere ind i kalenderen for at følge op på alt muligt. Det burde ikke være sådan.
Har du kommentarer til artiklen?
Så er jeg glad for at modtage dem i relation til artiklen, dvs. i artiklens kommentarfelt herunder, ikke på Facebook og ikke via Messenger. Jeg svarer dig også relation til artiklen, ikke på Facebook og ikke via Messenger. Det skyldes, at kommentarer og artiklen jo ellers dekobles, og så er din kommentar ikke noget værd i fremtiden. Det er ærgerligt for os begge.
Hvis du ikke tidligere har kommenteret en af mine artikler her på siden, skal din kommentar først godkendes (spamhensyn). Min responstid er under normale omstændigheder meget kort. Herefter vil du stryge lige igennem.