,

Der er kommet fart over feltet

Der er kommet fart over feltet

youSee havde et godt tilbud

Der er kommet fart over feltet

Man kan aldrig få nok hastighed, ram, harddiske osv. Det blev jeg let enig med min ven på Mors om. Da det jo ikke er gratis, har jeg gået og ventet på, at youSee skulle komme med et godt tilbud på forøgelse af min internethastighed. Egentlig var det ikke nødvendigt; bare en luksus.

Det gode tilbud kom onsdag i sidste uge. De ville mere end tredoble min bredbåndshastighed fra 300/60 til 1.000/100 for 50 kr. om måneden. Jeg ringede til dem, da det ikke lykkedes mig at lave aftalen via deres hjemmeside. Resultatet af samtalen blev, at de ville mere end tredoble hastigheden for kun 30 kr. om måneden. Det kunne jeg ikke stå for. Herudover sendte de en ny router med posten og bookede en tekniker, da jeg ikke orker at bøvle med den slags selv. Jeg kunne nok godt have fundet ud af det, men jeg orker det bare ikke. Det, der tager ham 20 minutter, ville sikkert tage mig tre timer. Og det er ikke sjovt.

Skal der bruges en tekniker eller ej?

Deres hjemmeside havde indledningsvist oplyst, at der skulle et nyt stik til, da jeg har bredbånd via kabel-tv-stikket (Coax). I telefonen sagde de, at det skulle der ikke. Det var godt, jeg bad om en tekniker, for da han kom, sagde han, at der skulle sættes et nyt stik op. Sikke noget roderi.

Kundeservice?

Jeg er godt tilfreds med youSees produkter. Der er aldrig udfald, de er aldrig “nede”, man får den hastighed, man betaler for osv. Men deres kundeservice er jeg virkelig ikke imponeret af.

Ringer man til dem, venter, venter, venter man med deres rædsomme musik i ørerne. De har en alenlang smøre, man skal taste sig igennem, hvor det er nærmest umuligt at vide, hvilke valg man skal foretage, og næsten uanset hvad man gør, skal man altid stilles videre til en anden medarbejder, og så kan man vente igen – stadig med musik. Man burde i det mindste kunne vælge musikken fra.

Hver eneste gang man ringer, får man en telefonsvarer, der siger “Vi har mange, der ringer til os i øjeblikket, derfor er ventetiden længere end normalt, men det er snart din tur”. Jeg kan det udenad. Det burde vel være en indikation på, at de skulle ansætte nogle flere medarbejdere? Skriver man til dem, får man et autosvar, der lyder, at de forventer at kunne svare i løbet af en uge. Det er ganske enkelt ikke godt nok.

Jeg bad dem anføre, at jeg ikke ville bøvle med noget selv og at alle enheder bare skulle virke, når teknikeren lukkede døren bag sig. Jeg er klar over, at det ikke er gratis. Medarbejder 1 sagde ja til det, men sendte en ordrebekræftelse, der blandt andet handlede om alt det, jeg selv skulle gøre. Ny opringning hvor jeg bad medarbejder 2 om en ordrebekræftelse, der rummede det, vi havde aftalt. Ordrebekræftelsen kom, men omhandlede ikke det aftalte. Ny opringning hvor medarbejder 3 spurgte, hvem jeg havde talt med. Hrm… det kan han vel se i sine systemer? Jeg ved det virkelig ikke. Herudover oplyste han, at det ikke kunne lade sig gøre at skrive det, da det ikke er en del af teknikerens arbejde. Han kunne dog sende en SMS, der angav, at teknikeren ville gøre sit bedste.

Samlet brugte jeg vel et par timer på at vente og tale med youSee den dag. Det burde ikke være nødvendigt.

Herudover ville teknikeren komme “mellem 7:30 og 16:00”. Det burde være muligt at indsnævre det interval i det mindste bare til formiddag eller eftermiddag.

Teknikeren kom i går

Kl. 9:30 ringede teknikeren på. Han kunne sit kram og han var vældig sød. Jeg lavede ham en kop kaffe og så gik han i gang. På en halv time havde han skiftet stikket, tilkoblet den nye router, tjekket at alt virkede, at hastigheden var korrekt og fortalt mig, hvilket nyt kabel, jeg skulle købe – sikkert bare i føtex – for at få det optimale ud af det nye setup. Herudover spurgte han, hvad jeg brugte den sorte tingest med de tre antenner til? Jeg vidste det virkelig ikke. Han kunne ikke se, hvad gavn den skulle gøre, så den fik vi hurtigt aflivet.

Der er kommet fart over feltet

Hu hej hvor det spiller nu. Når jeg arbejder på en hjemmeside og vil tjekke en opdatering for at se, om det ser rigtigt ud, er resultatet der med det samme. At hente TV Avisen frem på iPadden går også som en leg. Ikke noget med at sidde og vente. Det nye setup skulle kunne trække 10 samtidige brugere, men jeg har intet imod at bruge alle Megabitterne selv.

Billedet herunder stammer fra en hastighedstest på bredbånd.dk. Billedet i toppen stammer fra youSees hastighedstest.

 

Der er kommet fart over feltet

Der er kommet fart over feltet

2 Svar
  1. Eric
    Eric siger:

    Tillykke med fartfantomet!
    Det er ikke nogen dårlig idé at få en tekniker til at installere skidtet. For år tilbage fik jeg tilsendt et nyt modem fra Stofa, som jeg ikke kunne få til at virke. Det tog mig en rum tid at finde ud af, at et af de medfølgende kabler var defekt.
    Det med ventetid i telefonen og (halv)ringe service kendes desværre også fra andre (altid) store virksomheder.

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Eric

      Tak skal du have! Det er fedt. Tænk hvad man kan få for en krone ekstra pr. dag.

      Hvis det havde været mig, der fik et nyt modem, jeg ikke kunne få til at virke, ville jeg aldrig finde ud af, at det drejede sig om et defekt kabel. Min (underlige) hjerne fatter intet af hardware. Efter jeg fik den nye router, skulle min HP-printer jo lære den at kende. Jeg brugte timevis. Til sidst måtte jeg kapitulere og ringe til min ven på Mors. Han guidede mig igennem det, så nu er alt godt. HP er specielle: Man skal afinstallere al gl. software og begynde helt forfra; så finder den selv ud af det – det kunne de da godt tage at skrive på deres hjemmeside.

      Jeg synes sørme, at virksomheder med fx lang ventetid i telefonen skulle ansætte nogle flere medarbejdere og dermed skrue bare lidt ned for profitraten.

Der er lukket for kommentarer, da posten er mere end et år gammel.