,

YouSee & mine tænder

Wireless

 To samfulde timer

Jeg er kunde hos YouSee. Mit data på iPadden var stort set opbrugt, så hastigheden var helt umulig, det var nærmest ikke muligt at bruge Facebook. Det var som at være kommet til enden af Facebook, som havde man læst det hele. Jeg kunne lige modtage/sende mails og den slags småting. PCH har også et netværk, men det er ikke sikret og er temmelig ustabilt.

Så jeg ringede selvfølgelig til YouSee for at få noget mere data. Det kunne de “naturligvis” ikke, når jeg ikke havde et kundenummer. Jeg prøvede at forklare dem, at jeg befandt mig på et hospital og spurgte, om de kendte nogen, der snuppede kundenummeret med på hospitalet? Jeg har en masse andre vigtige koder med sammen med NemID men ikke lige det kundenummer.

Hrm… da iPadden er uundværlig, tog jeg faktisk hjem for at prøve at fikse det, men jeg kunne ganske enkelt ikke finde ud af det, og jeg havde fuldstændig mistet overblikket over hvilke abonnementer, jeg havde, hvad de enkelte kundenumre relaterede til og hvorfor jeg havde tre kundenumre, når der var datadelingskort i iPadden. Og så var der 27 andre ting, jeg heller ikke forstod eller kunne. Jeg løb bare sur i det og blev lettere hysterisk, hvilket selvfølgelig ikke fremmede sagens løsning.

Hjælpen var nær – en ven klarede YouSee

En medpatient, som jeg stoler 120 pct. på, har arbejdet i flere tele- og teknikbutikker og er vant til, på vegne af kunder, at kontakte teleudbyderne. Jeg overlod alt til ham: cpr-nummer, indbakke, passwords, NemID ganske enkelt alt det, der betød, at han kunne kommunikere med dem på en måde, de kunne forstå. De talte sammen et sprog, der var sanskrit for mig.

Inklusive ventetiden tog det “kun” to timer med YouSee i røret, men så er alt vedr. mobil og iPad også ordnet, og jeg har kun to konti, og de giver mening for mig. Herudover har jeg fået 10 GB ekstra for en tyver mindre! Tyveren er ligegyldig, men det er de ti GB ikke. Jeg få kun én regning. Alle passwords er ændret. Overblikket er tilbage.

Jeg tænker lidt på, hvad andre mennesker gør? Men de har selvfølgelig ikke mistet overblikket.

Og så til jer, der ikke er på Facebook

Jeg har i dag betalt tænderne ud. De er nu for alvor mine. Jeg er så uendeligt glad, at I slet ikke kan forestille jer det. 103.615 kr. er nu reduceret til 0,00 kr.

Der var den faste overførsel på 3.000 kr., og så puttede jeg lige de 615,00 kr. oveni som en straksoverførsel, og ringede til dem og spurgte, om vi havde samme tal. Det havde vi. Faktisk har jeg betalt 22,19 kr. for meget.

 

5 Svar
  1. Mads Bech Madsen
    Mads Bech Madsen siger:

    Hvor er det godt Hanne – Dels med de fritsatte bisser – og med data. Skal man jo bruge. Det fik mig til at tænke på ….. er der slet ingen wifi på vores hospitaler …. ?

    Men noget af en bisse-regning – sejt gået.
    Alt godt fra havet ( Kattegat that is )

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Mads

      Nemlig data…! Jeg har jo Jottacloudbackup med mig, men at revidere data og søjlediagrammet på iPad i en engelsk version på en iPad, tage et skræmdump osv… pyh hvor tog det tid. Og så skal jeg altså lige have fat i Onlime – de glemmer nemlig at deres ny muligheder er på udenbys. Det er da muligt, at der er mange af letsupport.dk’s brugere, der ikke er helt skarpe på det – ergo skal vi da lige have en note..

      Jo der er Wifi. Det er bare ikke så stærkt/stabilt som mit eget 4G.

      Ja det var ufatteligt mange penge. Jeg er sindssyg glad for at den er betalt, men mest af alt er jeg glad for at jeg har haft flotte tænder (igen) siden maj 2017. Mundtørhed som flg. af medicin er noget rigtig forfærdeligt noget – og dyrt.

      Og tak.

  2. Henny Stewart
    Henny Stewart siger:

    Jeg har ikke data på min iPad, men det virker fint at dele data med telefonen, de få gange jeg er ikke kan finde et venligsindet WIFI. Telefonens data er ovenikøbet så hurtigt, at det næsten når op på Bredbånd Nords niveau (Eller Eniiig, som de nu insisterer på at hedde). Det har vi nydt godt af herhjemme også, når det “rigtige” net har været nede. Faktisk har jeg tænkt på, om man kunne nøjes med net på telefonen. Det eneste problem er, at med flere fjernsyn, tablets, PC’er mv. koblet op mange timer hver dag, så ville man nok hurtigt løbe tør. Som det er nu, bruger jeg faktisk kun en lille del af det, jeg må, på telefonen.

    Nå, men det var godt at du fik kvalificeret hjælp, hvor du er. Det må trods alt være meget rart at kunne surfe lidt. Deres beholdning af ugeblade og den slags kan man vel ikke underholde sig med særlig længe.

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Henny

      Ugeblade… du må være gal, mere end mig 🙂 . Jeg har kun bladret i mormors Familiejournaler for 50 år siden og så nedladt mig til at købe seks eksemplarer af det Hendes Verden, hvor ego er præsenteret.

      Jeg skal være på FB og jeg skal kunne blogge. Det er en strategi for at være “alene”. Stirrer man tilstrækkelig intenst ind i iPaddens skærm sender man et signal om at være i en anden verden.

      På et eller andet tidspunkt skal jeg have gennemgået mit databehov, for jeg tror, jeg betaler for noget, jeg ikke behøver. Jeg har ellers selv jeg har prøvet at barbere af. Jeg vil ikke gå på kompromis med, at alt skal være ét sted og at kvalitet, mængde og hastighed skal være i orden. Jeg håber, ham der har hjulpet i dag, har tid og lyst til at gennemgå det sammen med mig på et tidspunkt. Jeg kan/gider ikke sætte mig ind i det.

Der er lukket for kommentarer, da posten er mere end et år gammel.