Sådan gik det

Det gik fint! Det er det helt overordnede, der er at sige om det. De havde lavet en fin introduktionsplan med de ting, vi skulle igennem: fx en rundvisning i huset, hilse på, få fat på en PC og telefon, ID-kort mv. mv. Planen rummer også dagen på onsdag, og det er angivet, at det er der, jeg for alvor skal tage fat på den første opgave.

Det er helt utroligt pludselig at befinde sig i det private erhvervsliv og se alle de goder, de har i forhold til “os” i det offentlige. Kæmpe kantine med kæmpe flot udbud, gratis kaffe latte, flotte undervisningslokaler til deres kursister osv osv. Alt er lækkert.

Det hele startede med en snak med lederen, hvor han fortalte lidt mere om hvilke opgaver, han ønskede løst, og hvad han forventede af mig. Det var godt at få det på plads, for hvis han har sagt det før, har jeg i hvert fald glemt det. Af sig selv kom han med en blok og en kuglepen ved vores lille snak; det kunne jeg kun sige tak for og sige, at han jo kendte til mine hukommelsesproblemer. Så var det lige som sagt en gang for alle, og så behøver vi ikke dvæle mere ved det. De ved sikkert alle sammen, at jeg er syg, så der er heller ingen grund til at bruge flere ord på det, med mindre der selvfølgelig er nogen der spørger, så skal jeg nok fortælle, for det er jo ingen hemmelighed. Men lad os nu fokusere på opgaverne.

Jeg befinder mig i Atea Education, der er en virksomhed i virksomheden. De udbyder IT-kurser, og dagen i dag gik så bl.a. med at læse om disse kurser på nettet. Hold da op hvor er det flot. Der er mange af de kurser, jeg selv gerne ville deltage i. Problemet er, at virksomheden giver underskud, og derfor er der spot på afdelingen. Den første opgave er derfor at lave en analyse af, hvem der ellers udbyder de samme kurser, mao. hvem er konkurrenterne? Jeg forestiller mig at opbygge en database med alle de centrale informationer om fx pris og varighed. Kilden er internettet. Det skulle da lige være til at finde ud af, og jeg glæder mig til at tage fat på det. På onsdag kan jeg komme ordentligt i gang, for der er alt det praktiske på plads.

Det lyder måske utroligt, men det var helt OK at sige farvel og tak for i dag kl. 12:30. Jeg kan godt mærke, at det er to år siden, jeg sidst har været på en arbejdsplads. Jeg følte mig brugt.

13 replies
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Pia

      Tak for det – ja det er godt nyt (til en forandring) 🙂

      Dejligt at siden loader fint hos dig. Hos mig går det også bedre i dag. Måske er/var det et forbigående fænomen.

      Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Henny

      Ja ikke! Du har ret, det er vist meget normalt, at så meget nyt trætter. Jeg kan i hvert fald godt finde min seng i aften.

      Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Eric

      Ja det er en super god opgave at starte med – jeg kommer til at få et godt indblik i deres opgaveportefølje. Ja de har styr på det med nye medarbejdere. Fx lå der sammen med introduktionsplanen billeder og navne på kollegaerne, så jeg lige kan få lært navnene lidt hurtigere.

      Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Susanne

      Velbekomme. Det manglede da bare andet, når nu så mange har ønsket mig held og lykke; så skulle I selvfølgelig have en opdatering.

      Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *