Gang i butikken

Min fødselsdag

Det er skønt at have fødselsdag. Man får en masse hilsner fra nær og fjern både fra mennesker, der står en nær, men også fra nogle, der står lidt længere væk. Tusind tak for dem alle sammen.

For at fejre mig selv, har jeg sendt mig en buket med Interflora. Den er ganske pæn, og det er den, der er på billedet. Normalt bruger jeg de gratis og lovlige billeder fra pixabay.com. Som et lille kuriosum kan jeg fortælle, at jeg har fået en betragtelig bøde for at have brugt et enkelt billede fra nettet og derved at have krænket fotografens ophavsret. Det gør jeg aldrig mere; nu har jeg lært det.

I ilden

I dag tændte jeg for de rette ikoner, og der begyndte at komme kald ind.

På det første kort fik jeg lavet en stavefejl, som jeg først opdagede for sent ,og jeg vidste ikke, hvordan jeg bakkede i systemet. Modtageren skal jo ikke have et kort, hvor der står “Hilsen Karen søskende”, når det skal være “Karens…”. Jeg måtte bide i det sure æble og ringe til kundeservice og spørge, om de kunne hjælpe. Det kunne de heldigvis.

Så var der en kunde, der gerne ville have to enkelte orkideer, men på hjemmesiden er der kun to, der er plantet sammen. Jeg kan jo ikke lige skille dem ad, så også her måtte jeg bede kunden kontakte kundeservice.

Så var der noget, jeg havde forstand på: kundens computer ville ikke folde kalenderen ud. Jeg overvejede, om jeg skulle guide hende gennem en clear cache, men da hun ikke vidste hvilken browser, hun brugte, besluttede jeg mig for at holde mig fra det. Det var en gammel maskine med Windows 7, så browseren var måske Internet Explorer, som jeg ikke kloger mig på. Vi besluttede i stedet, at jeg gennemførte ordren fra min Pc, og der gik det jo så glimrende.

Herudover var der et par af de “blanke” kald, altså hvor der ikke er nogen på linjen. Jeg undrer mig lidt over dem, men det kan jo være Microsoft Technical Support eller lign.

Samlet set synes jeg, det er gået godt, og at jeg har haft det sjovt. Det må gerne være sjovt at gå på arbejde. Jeg kan godt lide følelsen af at kunne hjælpe kunderne med noget, de ikke selv har mulighed for. Jeg har desværre fri i morgen… men har chancen igen på fredag.

Jeg havde været bange for, om kaldene stod i kø, men det gør de bestemt ikke. Jeg kan sagtens være på Facebook, mens jeg venter på det næste kald.

4 replies
  1. Henny Stewart
    Henny Stewart says:

    Tillykke med fødselsdagen! – Og med at være startet på det nye job.

    Jeg har brugt Interflora nogle gange, men kun hjemmesiden, som jeg synes, er meget nem at finde rundt på. Og så har jeg åbenbart kunnet klare mig med det udvalg, de viser på siden. Hvis man havde nogle andre ønsker til sammensætningen af buket/slik eller vinpakke, er det så noget, du hjælper med, eller er det udelukkende, når folk har bøvl med teknikken, du træder til?

    Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Henny

      Tak skal du have.

      Jeg synes også, at hjemmesiden er meget overskuelig, lækker og intuitiv. Jeg hjælper med andre buketter end dem, der er vist, specielle ønsker vedr. levering af fx bårebuketter, udformningen af kort mv.

      Jeg skal have spurgt, om det ligger i min stillingsbeskrivelse, at jeg må hjælpe med teknikken. Hellere spørge først end sidst.

      Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *