PayPal kan noget
Klage over “JustAnswer” via PayPal
PayPal kan noget
I morges/nat skrev jeg på mit bedste skoleengelsk til “JustAnswer” i forbindelse med mine allehånde problemer med en printer
01:34 6. marts 2023
1) I asked for the price before doing anything else. You said 5 DKK, but you did not tell that this was a kind of fee for being a member. Then you withdrew 311 DKK from my card.
2. Moses C only gave the answers I had already found and tried myself. This was a total waste of much to much money.
3. I have written an email to both [email protected] and [email protected] I want my money back. If you do not answer or help I’ll ask PayPal to open a case.
Da jeg ikke hørte noget fra dem – endda efter at have indregnet tidsforskellen både den ene og den anden vej, besluttede jeg at bede PayPal åbne en sag. Jeg tror, der gik ca. fem minutter, fra jeg havde trykket “Send”, til jeg havde en returmail fra PayPal med dette indhold:
Sagen er lukket til din fordel
Vi har gennemgået sagen, som du påbegyndte 6. marts 2023, og vi har afgjort den til din fordel.
Vi har udstedt en tilbagebetaling på 311,00 kr DKK til dig 6. marts 2023.
Hvad kan det betyde?
Der er flere muligheder:
- For det første kan det betyde, at fupfirmaet “JustAnswer” på forhånd opgiver at kæmpe med en så strid kone som mig. Det tager jeg nu som lidt af en hædersbevisning. Det er 311 kr. værd for dem – og for mig.
- For det andet kan det betyde, at PayPal kender firmaet særdeles godt og er klar over, at her kan de lige så godt tilbagebetale beløbet med det samme.
- For det tredie er det lidt af en kombination.
Gad vide om det er sådan, at mange kunder giver op på forhånd og det lever firmaer som “JustAnswer” fedt af? Det er her PayPal virkelig kommer til sin ret: mine penge er sikrede uanset hvilke fusentaster, de kommer i nærheden af. Og så har jeg faktisk ikke noget i mod at betale et lille gebyr pr. transaktion. De penge er nemt tjent ind i det øjeblik, man står med et problem.
Det hører nærmest til mit (engang) socialdemokratiske sindelag: “De bredeste skuldre skal bære de tungeste byrder” og “Gør din pligt og kræv din ret – i den rækkefølge”.
Jeg handler glad og gerne på nettet, da service i mit nærområde er nærmest ikke-eksisterende. Jeg har tidligere haft en sag hos PayPal, som jeg ikke lige kan genfinde, men også dengang var jeg tilfreds. Simpel problemløsning, og kan man beskrive, hvad man allerede selv har forsøgt, er mulighederne nærmest legio.
PayPal er virkelig forbrugernes beskyttelse. Jeg synes, de gør det godt.
Har du kommentarer til artiklen?
Så er jeg glad for at modtage dem i relation til artiklen, dvs. i artiklens kommentarfelt herunder, ikke på Facebook og ikke via Messenger. Jeg svarer dig også relation til artiklen, ikke på Facebook og ikke via Messenger. Det skyldes, at kommentarer og artiklen jo ellers dekobles, og så er din kommentar ikke noget værd i fremtiden. Det er ærgerligt for os begge.
Hvis du ikke tidligere har kommenteret en af mine artikler her på siden, skal din kommentar først godkendes (spamhensyn). Min responstid er under normale omstændigheder meget kort. Herefter vil du stryge lige igennem.
Skriv en kommentar
Vil du deltage i debatten?Du er mere end velkommen!
Du og jeg har faktisk de samme indkøbsmuligheder på eksempelvis Hvidovrevej. Vi handler meget i Kop og Kande og bliver altid behandlet venligt og meget professionelt, det samme gør sig gældende hos Flügger Farver og ikke at forglemme Føtex… I Føtex udlader vi altid at benytte selvbetjeningskasserne, idet vi langt hellere ønsker personlig betjening, desuden ønsker jeg IKKE, at de sidste kassemedarbejdere bliver gjort arbejdsløse…Heldigvis er der stadigvæk mange kunder, som ønsker betjening, fremfor eventuelt at skulle have hjælp op til flere gange ved selvbetjeningskasserne… Slagter afdelingen er også udsøgt serviceminded og skærer gerne kød ud på den måde kunden ønsker og/eller skaffer specialiteter hjem…
@ Anonym
Velkommen til. Tak for din kommentar, der lige skulle godkendes først, da du ikke tidligere har kommenteret her (spam-hensyn). Fra nu af vil du stryge lige igennem.
Det er da pudsigt, at vores oplevelser er så forskellige.
Jeg bruger ikke føtex, så dem kan jeg ikke udtale mig om. Jeg går den anden vej ned i KO-OP, der er udsøgt ringe, hvor man virkelig skal kigge efter datoer, og hvor kassekøen skal være kilometerlang, førend de får den geniale idé at åbne en kasse mere.
Kop & Kande har jeg for længst droppet, da de også er ringe. Jeg skulle på et tidspunkt have noget så åndssvagt som en ny toiletbørste. Jeg havde på forhånd besluttet, at den skulle være af stål og af mærket “Brabantia” – og sådan en er faktisk ret dyr. Den spurgte jeg efter ved disken, og en af medarbejderne pegede ned i den anden ende med et “De står dernede”. Efter min opfattelse går medarbejderen med og viser udvalget frem, når kunden helt åbenlyst ikke er kendt i afdelingen for toiletbørster men kun kunne få øje på afdelingen for søm og skruer.
Jeg bruger heller ikke selvbetjeningskasser, før de reducerer priserne, idet der selvfølgelig er regnet betjening ind i priserne. Så hvis jeg med Djævlens vold og magt skal betjene mig selv, gider jeg ikke betale for betjening.
Stegemüller skrev:
“Jeg handler glad og gerne på nettet, da service i mit nærområde er nærmest ikke-eksisterende. Jeg har tidligere haft en sag hos PayPal, som jeg ikke lige kan genfinde, men også dengang var jeg tilfreds. Simpel problemløsning, og kan man beskrive, hvad man allerede selv har forsøgt, er mulighederne nærmest legio.
PayPal er virkelig forbrugernes beskyttelse. Jeg synes, de gør det godt.”
Jeg skrev: Jeg handler helst ikke på nettet, idet jeg ønsker et godt, velfungerende og blomstrende forretningsliv, gerne med mange forskellige butikker … Jeg ønsker at se nærmere på de ting, jeg ønsker at købe. Jeg ønsker personlig betjening gerne i specialbutikker eksempelvis boghandlere, farvehandlere, lampebutikker, slagtere, bagere osv. Bag en netforretning kan sidde en hvem som helst og spille smart…
Jeg bruger kontanter og VISA/Dankort og har aldrig haft brug for andre betalingssystemer end dem og er fuldt ud tilfreds med det …
Jeg glemte lige at skrive noget:
Hos mig køber vi minimum 24 julegaver og minimum 12 fødselsdagsgaver og bruger nok omkring ca. kr. 600,- pr fødselsdags/julegave og 2 til ca. 3.000 kr. pr. fødselsdags/julegave til hinanden og den slags indkøb ville jeg da aldrig foretage på nettet …
Jeg vil da se og rører ved de gaver, jeg giver til andre og vil da gerne sikre mig faglig ekspertise samt bytte-sikkerhed, ved eksempelvis at vide, at forretningen ikke blot er et snavset kælderrum og/eller blot et postordrefirma …
@ Anonym
Sådan er mennesker jo så forskellige.
@ Anonym
Velkommen til. Tak for din kommentar, der lige skulle godkendes først, da du ikke tidligere har kommenteret her (spam-hensyn). Fra nu af vil du stryge lige igennem.
Det er da fint, at du har de indkøbsmuligheder, men det har jeg ikke. De steder, jeg handler på nettet, har en noget bedre service end eksempelvis min lokale “Kop og kande”, for ellers handlede jeg jo ikke der.
Det er da godt, du er tilfreds med dine betalingsmidler. Det er jeg også med mine.
311 kr.? Kostede printeren ikke mere end det?
Så har du gjort et stort arbejde for at få dem igen, men jeg ville have gjort det samme.
@ Lone
Jo printeren kostede lidt mere end 1.200. Hvad får dig til at tro, at den kun kostede 311 kr.? Det var jo prisen for det horrible reparationsfirma.
Ærlig snak var mit arbejde for at få mine 311 kr. ikke så stort: en mail til firmaet og en mail til PayPal. Jeg føler, jeg har vundet en lille sejr. Den slags har man af og til behov for.
Sådan! Med al den netsvindel og humbug, man hører om, er det godt med en sejrshistorie – uanset hvad der afgjorde til din fordel.
@ Eric
Ja – helt bestemt. PayPal er vokset i mine grader (endnu en gang).