Mislykket upgrade

Jeg synes ellers, jeg har styr på det

Jeg har længe tænkt på, at jeg skulle opgradere mine slægtsforskningssider på nettet, fordi der er kommet en ny version af The Next Generation (TNG). Jeg var (bemærk datid) på version 7 og nyeste version er version 9, hvor der er kommet mange nye features – og så er der jo altid et sikkerhedsspørgsmål, når man kører på gamle versioner, og da jeg helst ikke vil hackes, besluttede jeg at opgradere i dag.

Jeg fulgte nøje alle instruktionerne, men alligevel gik det galt; mine sider så helt forkerte ud, og der var ikke forbindelse til databasen. Jeg forstår det simpelthen ikke. Darrins instruktioner plejer ellers at være skudsikre, og hvis man bare følger dem til punkt og prikke, burde det ikke kunne gå galt. Men det gjorde det altså og ingenting virkede.

Da jeg ikke kunne finde ud af at rette op på det, der var gået galt, besluttede jeg at starte en helt ny installation altså at begynde helt forfra. Jeg kom også godt i gang, men blev stoppet af, at jeg ikke har logininformationerne til mine databaser, jeg kan ikke huske mit brugernavn, og jeg ved ikke, hvad jeg skal skrive som databasenavn. Ikke engang hosten kan jeg finde ud af. Jeg har ellers en database, hvor jeg gemmer alle de pokkers kodeord mv., som man ikke kan leve uden, men jeg har ikke gemt disse helt essentielle informationer. Øv. Jeg forstår ikke hvordan det kan være smuttet for mig. Jeg har nu skrevet til min webudbyder Gigahost og håber, de kan hjælpe mig med de manglende informationer, men de svarer jo ikke om aftenen, og man kan først forvente svar indenfor 24 timer (hvilket egentlig også er fair nok). Det er bare så irriterende, når man sidder og gerne vil videre.

Så lige nu er status, at jeg overhovedet ikke har noget slægtsforskning på nettet. Jeg har fået smadret det hele. Øv.

4 Svar
  1. Jørgen
    Jørgen siger:

    Uha, uha, det lyder som noget meget ubehageligt at komme ud for. Jeg kan dog se på din kommentar, at det ikke ser helt så galt ud. Når jeg ellers husker det tager jeg backup, men det burde jo være en selvfølge og automatisk proces at man altid gør det. Jeg husker at en af mine sider nogle gange er forsvundet fordi jeg har foretaget mig et eller andet jeg ikke efterfølgende kunne huske, men det er blevet klaret ved at Bluehost, som jeg bruger, havde en backup – og vupti, så var den der igen.
    Jeg håber nattesøvnen indhentes, god weekend.

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Jørgen

      Jeg tog skam backup som foreskrevet i vejledningen, men alligevel kunne jeg ikke få siden til at køre igen.

      Det er rigtig ubehageligt, hvis ens sider bare forsvinder, men jeg er da næsten helt glad for at det ikke kun er mig, der er ude for det. Jeg har knoklet med det og nu har jeg kun to problemer tilbage, så det går da fremad.

      Jeg sover helt sikkert god i nat.

      Også rigtig god weekend til dig.

  2. Stegemüller
    Stegemüller siger:

    @ Inge

    Jeg kom i tanke om at jeg havde nogle andre steder, hvor jeg kunne se tilslutningsoplysningerne (hvad er hostname, hvad er password osv), så nu er det lykkedes at få siden op at køre igen, og jeg har kun tre problemer tilbage – og dem har jeg skrevet om hjælp til at få løst, så jeg håber (men nu har jeg også været vågen hele natten).

Der er lukket for kommentarer, da posten er mere end et år gammel.