Du må aldrig miste din telefon

Du må aldrig miste din telefon

Find-appen i iOS er effektiv

Du må aldrig miste din telefon

Jeg var til ECT i formiddag, og det var en af de gange, hvor jeg var lidt forvirret bagefter. Jeg tager altid en vogn hjem fra Glostrup, for jeg skal bare hjem at sove. På turen underholdt jeg mig med min telefon.

Jeg betalte med VISA-kortet, som befinder sig i min pung. Da jeg kom op til mig selv og fik tømt rygsækken, opdagede jeg, at min telefon var væk. Jeg ledte alle steder flere gange, men væk var den. Rejsekortet opbevares sammen med telefonen, så jeg var på alle måder handicappet.

Jeg lånte en telefon og ringede til taxaselskabet, der ikke kunne hjælpe, med mindre jeg havde beløb, betalingstidspunkt og gerne bookingnummeret. Selvfølgelig havde jeg ingen af delene. Min iPad er åbenbart ikke sat op til at bruge MitID, for det bruger jeg den aldrig til, så jeg kunne ikke komme på netbanken. Det krævede en telefon, et pas var ikke tilstrækkeligt …

Fra den lånte telefon ringede jeg til min flinke bank, der kunne hjælpe med de nødvendige oplysninger. Ny opringning til taxaselskabet der nu var mere fremkommeligt. De kontaktede chaufføren, der var optaget men ville ringe tilbage, når han blev ledig.

Med Find-appen kunne jeg simpelthen se, at min telefon kørte rundt i storkøbenhavn, og det var selvfølgelig en stor hjælp at vide, hvor den befandt sig. På den måde kunne jeg vide, at telefonen befandt sig i taxaen. Find-appen har en funktion, hvor man kan sende en lyd til telefonen, hvilket jeg gjorde. Så regner jeg med, at chaufføren blev opmærksom på, at han kørte rundt med en telefon.

En times tid efter havde jeg min telefon igen. Det var en noget strabadserende oplevelse.

Man er virkelig handicappet uden en telefon, da den er en forudsætning for alt det sikkerhedscirkus, der åbenbart er en nødvendighed, da de vel ellers ikke lave det.

Pas godt på din telefon!

Har du kommentarer til artiklen?

Så er jeg glad for at modtage dem i relation til artiklen, dvs. i artiklens kommentarfelt herunder, ikke på Facebook og ikke via Messenger. Jeg svarer dig også relation til artiklen, ikke på Facebook og ikke via Messenger. Det skyldes, at kommentarer og artiklen jo ellers dekobles, og så er din kommentar ikke noget værd i fremtiden. Det er ærgerligt for os begge.

Hvis du ikke tidligere har kommenteret en af mine artikler her på siden, skal din kommentar først godkendes (spamhensyn). Min responstid er under normale omstændigheder meget kort. Herefter vil du stryge lige igennem.

6 Svar
  1. Jørgen
    Jørgen siger:

    Jeg passer godt på min telefon, men om jeg kan, når jeg bliver 90 år må tiden vise. En enkelt gang – efter en vandretur i Østrig – anbragte jeg telefonen så den ville blive smadret, når bagagerummer blev lukket. Det blev den, men sådan var det.

    Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Jørgen

      Godt du passer godt på telefonen! Det er ikke rart at miste den.

      Tænk at du har smadret en telefon. Det ville jeg aldrig have troet om dig 🙂

      Svar
  2. Charlotte (Uglemor)
    Charlotte (Uglemor) siger:

    Pyh, godt du fik den igen. Jeg er lykkelig med computer og dum-phone. Jeg har en nummerviser til MitID og betaler ellers kontant (med kort de få steder, de ber pænt og på nettet). Det er ikke det store show, hvis jeg taber Rejsekort eller telefon – jeg frygter, når min computer dør – af andre grunde end sikkerhedscirkusset 😉

    Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Charlotte

      “Dum-phone” er et dejligt ord! Det vil jeg straks føje til min ordbog hel på linje med Hennys “professorinde” fra forleden.

      Det er flere år siden, jeg gik over til kun at betale med kort, da det giver mig et meget bedre overblik over, hvad jeg bruger mine penge til. Taxachaufføren, der skulle komme med min telefon, ville i øvrigt ha kontanter … Mon ikke det skulle være sort? Jeg har ingen kontanter og bryder mig ikke om sort arbejde, så det kunne han godt glemme.

      Når din computer dør, leverer du den da bare til GladTeknik, eller beder den hente den hos dig. De vil give dig et ærligt svar på, om det kan betale sig at reparere den, inden de gør noget som helst. Det kommer jo an på, hvor gammel den er. Og de kan sikkert også hjælpe dig med at hente data fra den gamle computer til en evt. ny, hvis det er sådan det ender. Så den frygt kan du godt pakke sammen.

      Svar
      • Charlotte (Uglemor)
        Charlotte (Uglemor) siger:

        Jeg er en klyt til tal – og tæller sådan her: en, to, mange. Så hvadenten jeg bruger kort eller kontanter har jeg nul overblik over noget som helst, derfor holder jeg mig til at købe det, der står på huskesedlen. Jeg kan bare bedre lide, at ingen kan holde øje med, hvad jeg har købt eller hvor jeg køber ind. Det er uhyggeligt hvor meget man egentlig kan se på nettet …
        Jeg skriver mig GladTeknik bag øret, og håber, de kan redde mig helt herude på landet, når min oldgamle PC falder om 😉 tak.

        Svar

Skriv en kommentar

Vil du deltage i debatten?

Du er mere end velkommen!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *