Problemer med Outlook

Jeg må i gang igen! Bloggen har været stille henover sommeren, for jeg synes ikke, jeg rigtig har oplevet noget, der var værd at dele med jer andre. Men nu vil jeg forsøge mig igen og håber at kreativiteten og idérigdommen har haft godt af en sommerpause.

Jeg sidder på arbejdet og stirrer på en webside, der meddeler følgende:

Problemer med Outlook

Opdatering: Der er alvorlige tekniske problemer med de IT-systemer der håndterer Outlook. Der er stadig ikke nogen tidshorisont, men ekstern tekniker afventes.”

Mit arbejde med support foregår alt sammen via e-mail, for jeg kan ikke lave telefonsupport. Jeg evner det ikke. E-mailen kører i Outlook, når det ellers kører, og det betyder, at jeg intet har at lave lige nu – og der ser ikke ud til at være bedring på vej. Det er næsten rystende, at alt kan sættes i stå på grund af et problem med Outlook; så går det op for én, hvor sårbart hele systemet i virkeligheden er. Alt, der er vigtigt, foregår i dag på mailen. Det er mange år siden, man tømte dueslaget et par gange om dagen og hev dagens post ud af hyttefadene; til tider ønsker jeg mig tilbage til dengang.

4 Svar
  1. Ellen
    Ellen siger:

    Vi kan begge dele på min arbejdsplads: være totalt lost, når systemerne bryder ned, men vi har skam også masser af intern post, som vi henter og afleverer i dueslaget 🙂
    Men du har ret i, at man er helt på spanden, når en server strejker, eller der går andet i udu i den elektroniske verden. Det er faktisk skræmmende meget sårbart.
    Dejligt, at du er ‘på’ igen.

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Ellen – tak for din kommentar, og tak for at du hænger på endnu trods den lange “sommerpause”. Vi har også intern post, men 99 pct. af lige præcis mit arbejde foregår pr. mail. Jeg har dog overvejet, om ikke brugerne ville synes det var godt, hvis jeg installerede et chatroom, der havde åbent et par timer om dagen. Så kunne de få følelsen af, at supporten var mere nærværende.

      Jeg tror nok, vores problem med Outlook skyldtes en nedbrudt server, men jeg ved det ikke. Jeg tør ikke tænke på, hvad sådan en dag koster en virksomhed med 3.000 medarbejdere.. Nuvel en hel del af dem går ude i skoven og har ikke en gang en e-mail-adresse, men jeg vil da gætte på at 2.000 har været stærkt berørte af problemet.

  2. Eric
    Eric siger:

    Åh, hvor ville jeg elske jævnlige nedbrud på arbejdets mailserver! Bare så’n et par timer af gangen. Kalenderfunktionen måtte gerne gå ned i dagevis. Jeg er sikker på, at produktionen kører uanfægtet videre med færre møder, ja måske vil det endda gå bedre!

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Eric

      Og hvis man så også kunne scedulere disse nedbrud (selvfølgelig uden brug af Outlook) ville det være helt perfekt.

      Vi kom op at køre igen kl. 14:50 og så væltede det ind med de alle sammen ville have haft skrevet tidligere på dagen. Milde himmel…

      Nu ønsker jeg dig en god ferie med solskin, passende temperaturer og masser af “ingenting”.

Der er lukket for kommentarer, da posten er mere end et år gammel.