,

Udgående mail virker ikke

Pludselig kan jeg ikke sende e-mails.

Da jeg lever af at skrive e-mails, kan der gå lang tid i mellem jeg sender en hjemmefra – op til flere dage faktisk. I går konstaterede jeg, at jeg pludselig ikke kan sende e-mails længere. Der tænkte jeg, at det nok var forbigående, i dag er jeg holdt op med at tro, at det går over af sig selv. Altså i gang med kampen mellem TDC og mit webhotel. TDC vil sige, at det ikke er deres problem, og mit webhotel vil sige, at problemet ligger hos TDC. Jeg hader det allerede på forhånd!

Når jeg forsøger at sende en e-mail, får jeg en besked, der leder til denne side hos TDC; problemet er bare, at jeg ikke sender e-mails via TDC! Jeg bruger mit webhotels udgående postserver og jeg har ikke ændret på indstillingerne, siden den dag jeg med sikkerhed ved, at det senest fungerede, og det var den 14. august. Faktisk har jeg ikke rørt ved indstillingerne siden jeg flyttede til mit nuværende webhotel i marts/april måned. Det eneste, jeg kan forestille mig, der kan være sket, er, at der er kommet en opdatering af mit e-mail-program Thunderbird, som på en eller anden måde har kastet grus i maskineriet.

Nu har jeg skrevet til Gigahost, hvor jeg har mit webhotel, og jeg håber, de kan/vil hjælpe, for ellers ved jeg simpelthen ikke, hvordan jeg kommer videre. Problemet med de billige webhoteller er, at der kan gå lang tid fra man henvender sig, til de svarer. Det er klart, man får, hvad man betaler for – men hvor ville det være rart, hvis man kunne ringe til dem eller vidste, at man fik svar på 5-10 minutter. Det føles så amputeret ikke at kunne i kontakt med omverdenen via e-mail.

5 replies
  1. Jonas
    Jonas says:

    Hej Hanne,
    har du fået hul igennem?

    Den besked du nævner – er det én Thunderbird giver dig, eller er det en ‘ny’ mail, du får tilbage i hovedet?

    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      Hej Jonas

      Nej der er ikke hul igennem – pokkers også.
      Ja beskeden kommer fra Thunderbird og rummer dybest set bare et link til en TDC-side. Jeg er 100 pct. sikker på at mine indstillinger er korrekte, for de er jo som de plejer at være, og jeg har tjekket op mod Gigahosts supportsider, hvor de har et eksempel fra Thunderbird.

      Gigahost er flinke og svarer, men det har altså ikke bragt mig nærmere på omverdenen

  2. Stegemüller
    Stegemüller says:

    Hej Vagn

    Tak for det gode råd – det er godt at have en løsning i baghånden, men jeg må nu sige, at jeg synes at den udgående mail fra mit webhotel bør virke; jeg har dog både købt og betalt.

    Forstår jeg dig rigtigt, hvis jeg tror, at jeg med din løsning kan bevare min e-mail-adresse? Jeg orker simpelthen ikke at skulle have en ny.

  3. Vagn Altmann
    Vagn Altmann says:

    Hej Hanne,
    Da jeg havde et tilsvarende problem, valgte jeg at oprette en gmailkonto. Den henter al post på mit domæne og renser meget effektivt for spam. Udgående post skriver jeg på gmail, som sætter mit domæne, som afsender. Derudover er der så meget lagerplads på gmail, at man ikke behøver, at slette mail.

  4. Stegemüller
    Stegemüller says:

    Tak – det er skønt! Selv om man ikke lige skal til at skrive en e-mail, så skal skidtet altså bare fungere. Jeg er heldigvis kommet i tanke om, at den e-mail jeg skulle sende, kunne sendes via webmailen, så helt uden forbindelse med omverdenen er jeg alligevel ikke helt – men irriterende er det.

Kommentarer er lukkede.