,

Signal

Jeg er meget imponeret af YouSees logistik. når de siger, der kommer en tekniker indenfor 24 timer, så står han her også indenfor 24 timer. Det er ikke alle udbydere, der kan levere så flot service.

Han målte systemet igennem, og det var der ikke noget i vejen med, men han fandt lynhurtigt fejlen, en rigtig fejl 40, scartstikket var ikke sat ordentligt i. Nej hvor følte jeg mig dum, jeg syntes ellers, at jeg havde haft fat i hver enerte stik og presset dem godt ind; det var bare ikke godt nok.

Han fik også internettet til at køre på TVet. det kunne den første tekniker ikke. Så nu kan jeg se ‘Video on demand’ og udnytte alle boksens muligheder, som fx er at starte forfra på en udsendelse, noget jeg ikke har kunnet udnytte hidtil.

Og så kan jeg se La Tour de France. I dag starter udsendelsen kl. 13:50 med seernes favoritetaper.

21 replies
  1. Jørgen
    Jørgen says:

    Jeg har mit hyr med at forstå, at lovning på tekniker indenfor et døgn skulle være udtryk for service. En ret servicetankegang ville medføre et spørgsmål om, hvornår det ville passe kunden og en løsning så tæt på det tidspunkt som muligt.
    Den med scartstikket kender jeg ikke, men vores komfur hold engang op med at virke. Ved et opkald til en elmontør var hans første spørgsmål om komfuret var med ur. Det var det – og det viste sig, at der var drejet på det ved rengøring. Så blev man så meget klogere.

    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Jørgen undskyld mig sene svar, jeg havde overset mailen om din kommentar. Jeg kan godt se, at det er mig, der ikke er særligt godt vant mht. service, for du har selvfølgelig ret i at det bedste ville være, om teknikerne kunne komme på et tidspunkt, man selv valgte. Det ville være helt optimalt, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre at planlægge så nøje.

      Jeg følte mig lidt dum med det scartstik… 🙁

  2. Pia
    Pia says:

    Jeg er nu heller ikke imponeret over at man ikke kan få en mere nøjagtig tid. Også selvom vi har fri eller ferie. Man bliver jo bundet til hjemmet, og det er ikke noget vi bryder os om. Allan sad forleden og ventede på en tekniker der ville komme mellem 14 og 19 det synes vi er lang tid at være bundet.
    Godt fejlen blev rettet, så du kan se tv igen, og vi behøver jo ikke alle være lige tålmodige og glade 😉

    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Pia

      Det er nok bare mig der ikke er så godt vant med tider og aftaler; som regel synes jeg de plejer at komme lang tid efter det aftalte. Her har de stået her på slaget, og det har jeg rost dem for.

      Det er dejligt, at fejlen er rettet, og nu har jeg fundet ud af, at jeg bare skal lade være med at slukke for boksen, men kun for TVet, så mister jeg ikke signalet.

  3. Henny Stewart
    Henny Stewart says:

    Godt, du fik fejlen rettet. Jeg er heller ikke god til at rette hardwarefejl, inklusive fejl som at man f.eks. ikke har fået et stik sat ordentligt i, så jeg kunne bestemt sagtens have været i din position. Håber, du er glad for at kunne se Tour de France, selv om det er en lidenskab, jeg bestemt ikke deler. 😉

    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Henny tak – du er en ven i nøden 🙂

      Fjernsynet strejker nu for 4. dag i træk, det kan ikke blive ved sådan. Jeg har tænkt på, om jeg slukker på en forkert måde, for jeg slukker alt ved at slukke på stikkontakten i væggen. Nu må jeg endnu engang have en tekniker ud, og så tænker jeg, at jeg vil have en større box, der også kan optage – de gode programmer kommer ofte efter, at jeg er gået i seng.

  4. Stegemüller
    Stegemüller says:

    @ Donald

    Telefoner og stik og fjernsyn og stik kan drive mig til vanvid, for jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal stille op med skidtet. Lige nu har jeg fx en dekoblet fastnet telefon stående, som jeg ikke tør begynde at pille ved, for hvad nu hvis internetforbindelsen crasher på grund af en simpel fejl fra min side. Telefonen må stå her lidt endnu til en af mine mandlige fingernemme venner kommer forbi.

    Det er rigtigt, at man er rigt glad for at få udbedret en fejl 40, og man kan glæde sig over, at det trods alt ikke var noget dybereliggende, der skulle til. Jeg ser altid i mit stille sind, at de skal til at fræse ud i vægge og andre alvorlige ting,

    • Donald
      Donald says:

      Så er jeg måske ikke så underlig, når jeg gruer mig ved tanken om at jeg SKAL have udskiftet væg-til-væg tæppe, fordi det revner og smuldrer?! – og jeg har et bor liggende, så jeg kan trække en ledning to steder, hvor de i øjeblikket går igennem en døråbning …
      Men jeg tror at jeg overdriver min skræk lidt – der er også andre grunde til at jeg har brugt tid på andet end “redebyggeri” 🙂

      • Stegemüller
        Stegemüller says:

        Det bliver da rigtig flot med nyt væg-til-væg-tæppe, hvis det er det du vælger igen. Jeg tror ikke det er sp slemt at bore to huller med dit superbor, måske er det et herligt sommerprojekt, når det nu ikke rigtig er vejr til at være ude.

  5. Stegemüller
    Stegemüller says:

    @ Rasmine

    Jamen det kan da være, det kun er mig der er så overmåde tilfreds. Jeg er bare vant til at svaret er i næste uge mellem 12 og 14 eller lignende og så synes jeg, at en garantitid inden for 24 timer er i orden, og det ville jeg også synes selv om jeg skulle tage en fridag.

  6. Donald
    Donald says:

    Det minder mig om dengang jeg brugte “phone” stikket (på et ADSL skillefilter) til at forbinde til telefonstikket på væggen, og den tilkaldte telefonspecialist kom og flyttede stikket, hvorefter der var forbindelse.

    Og jeg ved jo godt at teknikerne, når de kommer hjem, siger “sådan nogle åndssvage kunder!!!” men jeg ved også at jeg ikke er den eneste. Heldigvis er teknikerne meget venlige (“jeg får penge for det”, tænker de nok engang imellem, for at holde det ud uden at gøre grin med kunderne!) Men jeg ved også fra mine egne erfaringer med mennesker, der begår en “fejl 40”, at man er glad for at kunne hjælpe og man er glad for at fejlen ikke var mere alvorlig.

    Det minder mig om den første instruktionsbog, jeg havde, vistnok til en Fiat-1100: Hvis bilen ikke vil starte, så undersøg om der er benzin på! Dengang tænkte jeg AK! Sikken en instruktionsbog! Den er jo for sinker! Men jeg fandt hurtigt ud af at det er en meget god tommelfingerregel. BOV-Benzin-Olie-Vand (i dag kølervædske, BOK).

  7. overleveren
    overleveren says:

    Uha… jeg ville have gemt mig bag det nærmeste tv-møbel hvis det var mig. Men hovedsagen er da at du fik skidtet til at virke.

    Vi kører tv-streaming på den gratis måde… via apple tv. Det fungerer osse ganske fint med lidt krumspring mm…

    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      Jeg har kun mine lænestole at krybe om bag ved, og de havde alligevel ikke skjult mig og det piner mig til døde, at jeg ikke havde tjekket godt efter. Når noget fik jeg da ud besøget, han kunne nemlig sætte trådløse til, hvilket den 1. tekniker ikke kumme

  8. Eric
    Eric says:

    Jeg er overhovedet ikke imponeret af de 24 timer. Det lyder, som sidst jeg havde besøg af TDC for nogle år siden. De ville komme mellem 8 og 16, så jeg måtte tage en hel dag fri for at få udført en operation på måske 30 minutter. Det, synes jeg, er umådelig ringe tidsstyring.

    Men det var da godt, at han fandt fejlen, så du kan følge touren og det andet. Ingen stik-piller herfra. 😉

    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Eric

      Jeg kan godt se, at når det koster en hel fridag er det noget andet, men nu hvor jeg går hjemme er det en lidt anden sag.. Det var rigtig skønt, at han fandt fejlen, så meget fejl 40 den end måtte være.

  9. Pollyanna
    Pollyanna says:

    Vi har også haft besøg af You see for nyligt. Til vores store fortørnelse havde vi pludselig ikke, hverken Internet eller TV signal….. Det viste sig jeg havde gravet kablet over, da jeg gravede en rosenbusk op i forbindelse med terasserenoveringen… Jeg følte mig lidt dum 🙂

    • Ellen
      Ellen says:

      Så var det da ikke helt spildt han kom, hvis han kunne udbedre mere end den fejl-40 🙂

      • Stegemüller
        Stegemüller says:

        @ Ellen

        Ja det er herligt, de kommer når man, indefor 24 tie´mer synes forbruegeretisk er perfekt. Det skal man monmø for nå han kommer på slaget 12, hvilket jeg også gjorde.

          • Stegemüller
            Stegemüller says:

            Nej date kan jeg altå heller ikke forstå. Der skulle have stået noget i retning af: det er herligt, når de kommer indenfor de aftalte 24 timer. Det synes jeg er forbrugeretisk korrekt. Resten forstå jeg heller ikke selv.

Kommentarer er lukkede.