, ,

Nyt webhotel

Jeg har længe været lidt træt af Gigahost som host, det kører fint, men deres support er ikke ret god. De er svære at komme i kontakt med, og man kan ikke få ret meget hjælp fra dem, og ind imellem har man jo brug for lidt hjælp.

Jeg abonnerer på Brian Brandts nyheder fra WPDK.DK og forleden dag kom hans anbefaling af en billig hostingløsning, hvor man samtidig fik en kuponkode, der gav 20 pct. i rabat. Jeg tænkte lidt over det og læste en masse anmeldelser på Trustpilot, inden jeg besluttede mig. Det var især supporten, der tiltalte mig, alle roser den. Så nu har jeg valgt Meebox som min nye host. At siden har været nede et par dage skyldes flytningen. Det kan ske, at du stadig får en velkomstside, hvor der står Meebox, og så bliver du nødt til at slette din browsers cache (hvis du da overhovedet ser siden her).

Jeg havde lidt problemer med at sætte mailen rigtigt op både i Thunderbird og på iPaden, men lidt chat med Meebox løste problemet lynhurtigt. Deres chat har åben 12 timer i døgnet – også aften og weekend, og det er jo der, man som privatkunde har brug for support. Ticketsystemet er åbent 24/7. Det er altså let at komme i kontakt med Meebox med et flerstrenget system. Mit tidligere webhotel prioriterede ikke supporten ret højt, og der var lang tids ventetid på svar. Nu er ventetiden reduceret til minutter.

Meebox arbejder også i weekenden, og de er nået rigtig langt med siden i dag. Der er stadig nogle databaser, der ikke virker som de skal (tegnsætproblemer og forbindelsesproblemer), men jeg forventer, at alt er klart på mandag.

Som kunde får man adgang til cPanel, som jeg er i gang med at udforske. Det ser ud til at give rigtig mange muligheder.

Det eneste, der er lidt ærgerligt er, at man ikke kan flytte alle de gamle mails til den nye mailkonto. Jeg har flere tusinde gamle mails, som udgør mit arkiv. Jeg kan dog stadig se disse mails. Jeg skal også i gang med at bygge nye meddelelsesfiltre og det er lidt af et arbejde, men nu får jeg en gang for alle bygget systemet op med hensigtsmæssige filtre og med de rigtige undermapper.

8 Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Inge

      Jeg er ret sikker på, at det er et godt valg og indtil videre er alt forløbet meget positivt. Adgangen til cPanel er simpelthen genial, her kan man administrere hele sitet.

  1. Casper Ackermann
    Casper Ackermann siger:

    Hej Stegemüller!

    Vi hos Meebox.net er meget glade for dit valg af os som hostingudbyder og vi ser meget frem til at hoste din spændende blog. 🙂

    Jeg har en kommentar til det du skriver omkring din mailkonto:
    “Det eneste, der er lidt ærgerligt er, at man ikke kan flytte alle de gamle mails til den nye mailkonto. ” – det kan faktisk godt lade sig gøre :-)!
    Du kan oprette begge mails i din klient hvis det er IMAP . Derfra kan du trække dem fra den ene indbakke til den anden.

    Hvis du har spørgsmål m.m. til din hosting, website eller andet, så skal du være mere end velkommen til at kontakte vores fantastiske support-team – de sidder klar til at hjælpe dig, hvis du skulle have selv de mindste spørgsmål: http://meebox.net/da/support/

    Mvh
    Casper Ackermann
    Community Manager, Meebox.net.

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      Hej Casper

      Mange tak for din kommentar. Din kommentar skulle lige godkendes, da du er ny her på siden. Fra nu af, vil dine kommentarer gå lige igennem.

      Mange tak for dit svar angående mine mails. Min nye mailkonto er IMAP, mens den gamle er POP 3, så jeg ved ikke rigtig om det kan lade sig gøre på en smart måde. Men jeg har i mellemtiden opdaget at jeg kan flytte mine gamle mails med drag and drop, og det er jeg så i gang med.

      Jeres support er fantastisk!

      Venlig hilsen
      Hanne B. Stegemüller

  2. Claus
    Claus siger:

    Hej Hanne,

    Jeg har selv flyttet et par webhoteller over til Meebox og det har indtil videre fungeret godt. De fjumrer sommetider lidt i det 😉 men deres support er fremragende. Så jeg tror du bliver glad for flytningen.

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Claus

      Dejligt at høre, at du er glad for Meebox. Jeg læste mange anmeldelser på Trustpilot, før jeg besluttede mig. Der var samstemmende enighed om, at de har nogle gode produkter.

      Jeg er sikker på, at jeg bliver rigtig glad for flytningen, og jeg er meget glad for, at jeg er flyttet til et sted, hvor der er stor fokus på supporten. Jeg er websmed og har rimeligt godt styr på HTML, men omkring det tekniske er jeg af og til nødt til at have lidt hjælp.

  3. Stegemüller
    Stegemüller siger:

    @ Eric

    Jeg var slet ikke klar over, at det havde noget at gøre med DNS-serverne, men jeg håber, det snart går over, for man kan jo ikke bede alverden slette deres cache, ofte ved folk end ikke hvad det betyder.

    cPanel ser rigtig godt ud. Jeg har set videoen og glæder mig meget til at tage det rigtigt i brug. Jeg tror, jeg har den fulde adgang.

    Du ville have været velkommen til rejsegildet, men lad os hellere det på vores Telendos 🙂

  4. Eric
    Eric siger:

    Da jeg så fejlsiden fra en ny webhost, vidste jeg, at du var i gang med en flytning. Det kan tage et par dage, før DNS-serverne er helt med.

    cPanel giver mange muligheder – hvor mange kan afhænge af ens abonnement. Jeg har fx mange muligheder for opsætning af e-mail plus en masse andre faciliteter, og det er pærelet at tage backup af WordPress’ database.

    Jeg håber, du bliver glad for dit nye virtuelle hjem. Sneen forhindrer mig desværre i at komme til rejsegildet. 😉

Der er lukket for kommentarer, da posten er mere end et år gammel.