No signal

En aften i sidste uge – torsdag var det vist – ville jeg se TV og prøve at catche op på, hvad der var sket den seneste måned. “No signal” sagde et skilt på skærmen. Da klokken heldigvis ikke var 20 endnu, kunne jeg nå at ringe til YouSees kundeservice, hvor jeg fik en god og venlig betjening; vi prøvede simpelthen alt for at finde ud af, om det var boksen, den var gal med eller det var selve TVet. Da ingen af delene gav noget resultat, lovede hun at sende en tekniker, der ville være her indenfor 24 timer.

Teknikeren kom skam også indenfor 24 timer, og han fik også TVet til at virke bortset fra den del, der kobler TVet op på det trådløse netværk, det ville ikke acceptere sikkerhedsnøglen, selvom vi aflæste den direkte fra min bærbare computer.

Jeg lod TVet køre og gik herind til computeren, men da jeg kom tilbage viste den igen “No signal”, nu må jeg endnu engang have YouSee ud og se på problemet, for det er helt sikkert ikke noget, jeg selv kan klare. Og så skal han blive her til alt kører. Nu er jeg gået glip af to dages La tour de France, og den tort skal ikke overgå mig igen.

Noget andet der ikke var liv i, da jeg kom hjem, var computermusen, som jeg ikke kunne bruge, mens jeg var i Grækenland, da jeg havde glemt den lille sender. Så musen var stendød. Heldigvis kom jeg i tanke om, at man kan nulstille musen ved at trykke på en knap på bagsiden samtidig med at man holder højre museknap nede.

Ak ja, der kan ske meget på en måned. Jeg er også i færd med at løse op på en måneds blogs. Hold da op, hvor har I været flittige, det er så dejligt at se al den skriveglæde.

7 replies
  1. Donald
    Donald says:

    Jeg synes det er ærgeligt at den tekniske og sikkerhedsmæssige opkobling af TV’er er blevet så kompliceret og at der der så meget, der kan fejle. Men gevinsten er, at der er flere muligheder, når det langt om længe virker! 🙂

    Svar
  2. Henny Stewart
    Henny Stewart says:

    Træls, når teknikken ikke spiller. Men jeg morer mig lidt over, at du ikke vil gå glip af Tour de France, 🙂 – Selv ville jeg nok nærmest betale penge for at blive fri, om nødvendigt, men heldigvis er vi mennesker forskellige. Dog positivt, at YouSee sender en tekniker uden vrøvl, så servicemindede er ikke alle udbydere.

    Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Henny

      Ja det er rigtig træls, når teknikken ikke spiller. Heldigvis kunne teknikeren klare det hele.

      Svar
  3. Eric
    Eric says:

    Ak ja, den teknik kan volde sorger. Fjernsynet kunne jeg såmænd godt undvære, men når man er hooked på Touren, kan jeg godt se, at det er kreperligt. Kan du ikke se det på computeren et eller andet sted?

    Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Eic

      Jeg har heldigvis fået TVet repareret i dag. Men du har sikkert ret, man må kunne fange det på computeren et eller andet sted.

      Svar
  4. Stegemüller
    Stegemüller says:

    Ja det er rigtig irriterende, det værste er, at jeg nu har missed to dage af Tour de France. De har heldigvis rigtig god service hos YouSee og lover, at der kommer en tekniker inden for 24 timer. Jeg håber, det også holder stik denne gang.

    Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *