At få meget for pengene

Udi alt dette webdesigncirkus arbejder jeg på at blive helt selvhjulpen, og det går bestemt fremad, fordi logikken står mere og mere tydeligt for mig. I realiteten er der jo ikke meget hokus pokus ved det. Et lille eksempel er, at jeg altid tidligere har sat links til at åbne i et nyt vindue. Det viser sig at være forkert. Kun eksterne links skal åbne i et nyt vindue. De interne links skal åbne i samme vindue.

Lidt logisk tænkning betød, at de måtte være gemt i databasen (hvor ellers…?) Og så var det faktisk bare lidt søg og erstat, så var de alle ændret til at åbne i samme vindue. Det giver selvfølgelig et problem med de eksterne, for databasen kan jo ikke se forskel. Men ud af de i alt 471 links på Support PC og andet er det et fåtal, der er eksterne. Dem kan jeg rette, når jeg får øje på dem.

Bistand

Man kan komme langt med Google, fordi WordPress er så udbredt, at der er mange, der skriver om det og stiller spørgsmål i diverse fora. Herover har firmaet bag temaet Enfold en virkelig god support og en god side, hvor man kan prøve at betjene sig selv. Der er langt mere tilfredsstillelse ved at prøve selv end at få svaret serveret. Og kan man klare sig selv, skal man ikke vente på svar.

Alligevel har jeg investeret lidt i et klippekort til en konsulent. Det lyder på fem timer. Når jeg sidder med noget, som bare ikke vil lykkes, tager jeg fat i Michael Storm hos NemProgrammering, og så har han en løsning på ti minutter, hvor jeg måske skulle have brugt en hel eftermiddag.

Jeg synes, jeg får meget for pengene. Et klippekort holder i meget lang tid, og han kan alt! Så dygtig ville jeg gerne være.

Det går dog bedre og bedre med at klare mig selv, og det er rigtig rart. Der er en tilfredsstillelse i at mærke læringen. Jeg siger altid til ham, at han ikke skal lave tingene for mig, men at han skal lære mig, hvordan jeg selv skal gøre. Det indvilliger han gerne i, selvom det jo er at save den gren over, han selv sidder på. På den anden side set er det jo blandt andet det, der gør mig til en tilfreds kunde, der genkøber og gerne anbefaler til andre.

Status for supportsiden

Jeg følger naturligvis op på de henvendelser, der kommer om ting, der fungerer forkert eller slet ikke fungerer. Jeg er faktisk lidt stolt af de par småting, der er dukket op, og hvor jeg selv kunneløse alt det på listen. Forud var der et par småting til Michael.

Jeg lukrerer i den grad på min fortid som projektleder for IT-projekter fx ved at lave sådan en side, hvor brugerne har mulighed for at følge med i, hvad der foregår, og om deres ønsker bliver hørt. Jeg ved, hvad jeg laver, og jeg gør det professionelt. Det er der også behov for med mere end 17.300 brugere.