Gør det aldrig: “JustAnswer” er fup

Gør det aldrig: “JustAnswer” er fup

Hold dig langt fra “JustAnswer”

Gør det aldrig: “JustAnswer” er fup

I aftes modtog jeg langt om længe min nye “Canon PIXMA TS8350a Blækprinter Multifunktion“. Alt ved den levering var gået galt, herunder at Burd adskillige gange havde informeret mig om, at der var “komplikationer” med min pakke. Processen startede den 22. februar (dog i år).

Da jeg endelig gav op og ringede til Burd, viste det sig, at de mente, pakken var for tung (8,2 kilo). De ville kunne levere dagen efter. Jeg spurgte, om de mente, pakken ville være blevet lettere dagen efter? Det havde de ikke noget godt svar på.

Jeg kontaktede sælger (Proshop) og bad dem kontakte Burd for at finde ud af, hvad der var op og ned.

Langt om længe fik jeg min printer. Jeg kunne ikke installere den, da jeg blev ved at få fejlkode 1.259. Papirbakken skulle tages ud – men for h …. jeg sad jo med den i hånden. Så kunne den næppe tages mere ud. Jeg så adskillige videoer på YouTube, jeg fulgte adskillige guides. Jeg blev ved at få fejlkode 1.259. Til sidst var jeg desperat.

JustAnswer er det rene fup

På en eller anden måde fandt jeg “JustAnswer” – de kunne hjælpe med hvad som helst. Inden jeg gjorde noget, spurgte jeg, hvad det kostede. Svaret var 5 DKK. Okay, så betalte jeg med PayPal – men de trak 311 DKK. Og pludselig havde jeg tegnet et abonnement til 306 kr. pr. måned. Den slags kan heldigvis let trækkes tilbage med PayPal. Jeg skal overhovedet ikke have noget abonnement. De 5 kr. viste sig at være et gebyr for oprettelse som kunde.

I 47 omgange beskrev jeg problemet blandt andet efter at have fået at vide, at det var en Windows-fejlkode. Nej! Det var en fejlkode på en printer. Jeg betaler ikke for automatsvar.

Jeg fik tilsendt alt det, jeg allerede var klar over, og som jeg selv havde undersøgt. Videoer her og der … Fejlkode dit og dat. Jeg har knoklet med skidtet i 15 timer. Jeg spørger først, når jeg selv giver op.

Jeg beskrev, hvad jeg allerede havde gjort og hvad det aktuelle problem var. Herefter bad jeg om reel support, men det kunne de ikke levere, når der var tale om en ekstern enhed. Det er selvfølgelig forståeligt nok, at de ikke kan tilgå en printer, men det kunne de jo have fortalt indledningsvist. Jeg føler mig taget noget så grusomt ved næsen. Måske har jeg været dum, og så kan du bare bruge denne artikel til at være mindre dum.

Jeg har skrevet til to forskellige mailadresser, og får jeg ikke et svar, beder jeg PayPal oprette en sag. Dette er simpelthen ikke i orden.

Retur til Proshop

  • Jeg har oprettet en reklamationssag hos Proshop
  • De har sendt en returlabel
  • Jeg har pakket skidtet sammen (det er nu god kvalitet)
  • Jeg har slæbt skidtet ned i “Quickly” – og nu kan jeg vente på en omlevering

Aldrig før har det været så besværligt at købe en printer. Jeg vil gerne have printeren, men det kan ikke være sandt, at jeg som forbruger ikke kan finde ud af at installere den. Den slags gør mig rasende.


Har du kommentarer til artiklen?

Så er jeg glad for at modtage dem i relation til artiklen, dvs. i artiklens kommentarfelt herunder, ikke på Facebook og ikke via Messenger. Jeg svarer dig også relation til artiklen, ikke på Facebook og ikke via Messenger. Det skyldes, at kommentarer og artiklen jo ellers dekobles, og så er din kommentar ikke noget værd i fremtiden. Det er ærgerligt for os begge.

Hvis du ikke tidligere har kommenteret en af mine artikler her på siden, skal din kommentar først godkendes (spamhensyn). Min responstid er under normale omstændigheder meget kort. Herefter vil du stryge lige igennem.

7 Svar
  1. Henny Stewart
    Henny Stewart siger:

    Ja, det er noget træls noget. Jeg har det altid tvetydigt med nye gadgets. Dels er det jo dejligt med noget nyt, men der skal nok vise sig at være noget uvelkomment bøvl med det også. Men ProShop er et godt sted at handle. Dels har de rimelige priser, dels er der aldrig det mindste bøvl med at få byttet skidtet, hvis der er noget i vejen med det.

    Med hensyn til det andet, så ville jeg aldrig investere så meget som en bøjet femøre i et sådant firma. Jeg ved godt, at du ikke kunne tænke dig at gøre ligeså, men jeg giftede mig jo med en computernørd, så jeg har den slags service inhouse. Jeg har hørt, at Reddit skulle være et godt sted at stille nørdede spørgsmål. Man skal først finde den rette subReddit, selvfølgelig. Så skal man stille sit spørgsmål. Hvis man ikke får nogle svar, skal man – med en anden konto – give et svar, som man ved, er forkert. Det skulle efter sigende få alle nørderne op af sofaen og de brugbare svar vil komme som en tsunami. Det koster ikke en krone, så det ville da være værd at prøve. Det lyder måske mærkeligt, men med mit kendskab til computernørder, så tror jeg faktisk godt, det kunne være rigtigt.

    • Stegemüller
      Stegemüller siger:

      @ Henny

      Ja, jeg er også glad for Proshop og har derfor handlet der i årevis. Du har helt ret i, at der aldrig er bøvl med reklamationssager: Omlevering eller hele beløbet retur.

      Det er bestemt dobbelt med nye ting og sager. Jeg var faktisk vældig glad for min tidligere Canon Pixma 5300-series, der har tjent mig i mere end 10 år både med farveprint og scan. Nu kunne den ikke mere: Den ville kun printe min far ud i lyserøde nuancer (uanset hvad jeg gjorde: fejlfinding, dyserensning og you name it), og det synes jeg virkelig ikke, jeg kan tage med til den første kvinde, han kyssede, nu 98 år. Og jeg har købt heavy fotopapir osv. Alt skulle være fint og godt. Men l*** blev det.

      Næh, det med giftermålet er nok lige sent nok … Men der er så mange vejledninger på nettet, og når ingen af dem har effekt, er der til sidst kun en vej tilbage: retur til Proshop. Og så må man prøve at glemme frustrationerne over at måtte give op.

      Jeg skulle aldrig have entreret med fup-firmaet. Argh, hvordan kunne jeg dog være så tåbelig at tro, at jeg kunne få servicen for en flad femmer? – det var nok desperationen efter ti timers kamp. Det lever de fedt af; jeg er ikke alene. Nu åbner jeg sag via PayPal. De plejer at være effektive, og derfor betaler jeg glad og gerne med PayPal, hvis noget er lidt “lusket”.

      Reddit lyder godt! Jeg har faktisk en konto der, idet jeg fik det anbefalet af en (anden) IT-nørd, men jeg veg lidt tilbage, idet jeg tænkte, at jeg ikke var kompetent nok til at færdes der.

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] I morges/nat skrev jeg på mit bedste skoleengelsk til “JustAnswer” i forbindelse med mine allehånde problemer med en printer […]

Der er lukket for kommentarer, da posten er mere end et år gammel.