, , ,

Design

Kan det gøres bedre?

I meget lang tid har jeg været klar over, at supportsiden ikke så videre “smart” ud. Det store problem var menuerne. Det er simpelthen svært at lave en ordentlig struktur med mere end 100 guides. Jeg har endnu engang gennemgået dem med en tættekam og er kommet frem til en bedre struktur – synes jeg da selv. Et godt eksempel findes under knappen “Sikkerhed”, hvor man kan se de “præventive foranstaltninger”, hvad man gør, når det alligevel går galt og så et punkt for “Kloge-Åge” om at man skulle have taget backup på forhånd.

Alt det, sammen med resultaterne af brugerundersøgelsen fra september 2017 gjorde, at jeg besluttede at undersøge, hvordan jeg kunne udnytte mit tema/theme “Enfold” bedre. Supportsiden ser lige nu sådan ud. Mine tanker er, at hvis man spørger folk om noget, så skal man også bruge deres svar. Gør man det ikke, er de til grin, og hvem ønsker at være til grin?

Det hele så sådan lidt “hjemmelavet” ud, og det skal vi væk fra. Min ven René oppe på Mors har lovet at stå for grafikken, og det er dejligt, for det har jeg slet ikke forstand på. Jeg er så gammel, at jeg kommer fra det, der hedder HTML 4, som egentlig virkede fint, men som også gjorde alting lidt træskoagtigt. Jeg vil godt lave det bedre, men det er en proces.

Her træder Cyberspace i karakter!

Jeg kender ikke selv til at at arbejde med grafik, men det gør René, og og jeg kender ham kun fordi, vi har fulgtes ad i den samme Facebookgruppe gennem et par år.

Det vil atter sige: Facebook kan meget mere end at fortælle om lykkelige brudepar og deres mest eksotiske rejser med tilbagekomst til de fedeste lejeboliger og ditto job i hovedstadsområdet.

Alle os, der bare ønsker hjælp til en lille kodestumt til det ene eller det andet, bliver også tilgodeset på Facebook. I min optik er det et genialt medie.

Jeg har sendt den foreløbige side til nøglepersonerne og afventer nu deres feedback. Så kan jeg rette til. Næste skridt er, at René sender linket videre til de øvrige administratorer. De vil formentlig også komme med noget feedback. Så skal det rettes ind, og så kan det nye design rulles ud. Jeg er sørme spændt på, hvad de 17.000+ brugere siger til det nye design.

Jeg har har haft lidt hjælp fra Michael Storm fra NemProgrammering.dk, hvor jeg har købt et klippekort. Han har lært mig meget gennem de seneste 1½ år. Hvis du vil lave noget udover det helt gængse, anbefaler jeg varmt firmaet, hvor man får meget for pengene. I dag holdt vi et Skypemøde, hvor vi på en time kom igennem alle mine spørgsmål. Sådan en time er en god afløser for 50 mails frem og tilbage.

Konklusion: Jeg leger godt 🙂

6 replies
  1. Jørgen
    Jørgen says:

    Jeg har lige set på den aktuelle side og den nye, der er under udvikling. I den gamle har det været lidt besværligt at få guideoversigten til at blive hvor den skal være. Det går anderledes gelinde i den nye med undersider. Jeg synes også det er fint med den alfabetiske liste over alle guides i højre side.
    God leg.

    Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ Jørgen

      Tak skal du have. Jeg synes faktisk også selv, det er OK. Du har fuldstændig ret i, at den gamle guideoversigt var noget skrammel!. Men jeg har simpelthen ikke vidst, hvordan jeg kunne fikse det. Men jeg er så også blevet kloger på WP og det, der kaldes Megamenu.

      Der er i hvert fald lagt mange timer i det. Nu skal jeg bare lige gennem de 103 guides…

      Og du må have en god weekend.

      Svar
  2. venterpaavin
    venterpaavin says:

    Det er altså også noget af en jungle alt det med design – har heldigvis en mand der er uddannet indenfor design og it, så han kan give mig en hånd, når jeg bliver for forvirret (;

    Svar
    • Stegemüller
      Stegemüller says:

      @ venterpaavin

      Velkommen til min blog og tak for din kommentar.

      Det sjove ved webdesign er jo, at man hele tiden lærer nyt og bliver bedre. Det er ikke mere end et år siden, jeg lærte at gå bagom WP, så læser meget på nettet, hvor der er utrolig mange flotte tutorials. Jeg har også meget glæde af WPBeginner, der har mange små videoer.

      Svar
  3. Simon
    Simon says:

    Det glæder jeg mig til at se. Jeg er jo selv flittig bruger og ikke mindst læser af vires supportgruppe på face’n.
    Go’ vind med projektet og tak for de mange timers arbejde du har lagt i det Hanne.

    Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *